Povinnost nahlásit České televizi počet zaměstnanců do 30. 6. 2025 platí pro subjekty, které byly poplatníky již před 1. 5. 2025. Pokud mezi ně patříte, obdrželi jste v průběhu května a června do datové schránky návod jak postupovat.
Dekódovací karty
Program ČT24 je možné přijímat bez dekódovací karty a bezplatně. Pro příjem ostatních programů je nutná konverze stávající dekódovací karty na Kartu ČT.
Upozornění:
Konverzi lze provést u standardních karet Skylink s registrovanou službou Skylink a pracujících pouze s kódovacím systémem IRDETO. Ostatní typy karet pracujících s kódovacím systémem Nagravision a Viaccess Orca, nejsou ze strany provozovatele satelitního vysílání technicky podporovány pro režim Karta ČT. Taktéž není možné konvertovat dekódovací karty s označením NEXT a karty vázány k této kartě.
Jak zkonvertovat kartu Skylink
Standardní karty Skylink mohou být na základě písemné žádosti bezplatně zkonvertovány na Kartu ČT, která divákům zaručí přístup ke všem programům České televize společnosti Canal+ Luxembourg S. à r.l., která v ČR provozuje satelitní platformu Skylink.- číslo přístupové karty
- osobní údaje poplatníka (jméno, adresa, telefonní číslo a e‑mail) nebo firmy
- informaci, jak hradí televizní poplatek (spojovací číslo SIPO nebo variabilní symbol (VS) přidělený ČT)
- předtištěné prohlášení, ve kterém zákazník žádá o poskytnutí přístupu k programům ČT přes satelit převodem své přístupové karty na Kartu ČT. Na této kartě nebude možno přijímat žádné jiné programy kromě programů České Televize (ČT1, ČT2, ČT Sport, ČT :D/art a nekódovaný program ČT24).
Stáhněte si žádosti o konverzi karty pro domácnosti nebo pro podnikatele a organizace . Vyplněnou žádost zašlete na adresu: Česká televize, Televizní poplatky, Na hřebenech II. 1132/4, Kavčí hory, 140 70 Praha 4 – Podolí , naskenovanou na e‑mail poplatky@ceskatelevize.cz, nebo do datové schránky y7rjeuf.
Je dobré vědět
Zájemcům o konverzi karty Skylink na Kartu ČT bude stávající karta bez nutnosti fyzické výměny (která ani v případě nefunkčnosti, či ztráty není v kompetenci ČT) elektronicky převedena na Kartu ČT nejpozději do 7 pracovních dnů po doručení žádosti.
Uživatelé “Karty Prima“ mohou požádat o konverzi na Kartu ČT až po převedení své karty na standardní kartu Skylink. Uživatelé karet “Skylink ČT“ o konverzi na “Kartu ČT“ žádat nemusejí, u těchto karet se služba Skylink neplatí.
Pokud má uživatel na kartě předplacené programové balíčky, může o konverzi karty požádat až po skončení platnosti předplaceného balíčku nebo až po skončení platnosti zaplaceného servisního poplatku.
Má-li žadatel pro placení služby Skylink povoleno inkaso z účtu nebo platí pomocí SIPO nebo opakovanou platbou platební kartou, musí nejprve společnosti Skylink oznámit ukončení placení služby Skylink (zrušením inkasa nebo zrušením ze SIPO nebo ukončením opakované platby platební kartou) a dočerpat předplacené služby. Až pak může požádat o konverzi na Kartu ČT.
Česká televize si vymezuje právo zkonvertovat maximálně tři satelitní karty na jednoho poplatníka, v případě firem pak maximálně do počtu placených tv přijímačů. Pokud není žadatel evidován jako řádný poplatník televizních poplatků, nebo není osvobozen ze zákonných důvodů nebo má dluhy vůči ČT, může být karta na žádost ČT zablokována.
O zpětnou konverzi na “plnou kartu Skylink“ (s předplacenými službami Skylink) musí majitel Karty ČT požádat společnost Canal+ Luxembourg S. à r.l., souhlas ČT není nutný.
Žádost obsahuje místopřísežné prohlášení, ve kterém se uživatel vlastním podpisem zavazuje užívat dekódovací kartu ve smyslu výše uvedeného zákona a v souladu s mezinárodní ochranou autorských práv pro satelitní vysílání. To znamená, že uživatel s trvalým pobytem na území České republiky nebude dekódovací kartu vyvážet do zahraničí, bude ji používat pouze pro svou osobní potřebu a pro potřebu členů své domácnosti. Zároveň bere na vědomí a souhlasí s tím, že v případě nerespektování uvedených skutečností bude po písemném upozornění dekódovací karta zablokována.
Výjimku tvoří pouze někteří slovenští provozovatelé televizního kabelového rozvodu, kteří jako členové "kabelových asociací" mají oprávnění vysílat na Slovensku programy ČT1 a ČT2 na základě smlouvy EBU s Českou televizí.
Česká televize předává žádosti servisní organizaci ke zpracování. Žadatelé o konverzi karty si mohou ověřit stav konverze karty na stránkách servisní organizace Skylink, ČT nemůže nijak urychlit ani ovlivnit zpracování.
GDPR
„Všechny osobní údaje sdělené poplatníkem budou zpracovány v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)“.
„Bližší informace o zpracování osobních údajů lze nalézt v Oznámení České televize o zpracování osobních údajů a dále v Zásadách zpracování osobních údajů,
Mohlo by vás zajímat
Domácnosti platí 150 Kč měsíčně bez ohledu na počet televizních přijímačů, kterými jsou i chytré telefony nebo počítače. Plné znění zákona zde.
Novela zákona č. 348/2005 Sb. přináší tyto klíčové změny:
- Rozšiřuje se okruh poplatníků z řad fyzických osob – nově mají povinnost hradit poplatek všichni, kdo televizní přijímač vlastní, drží nebo užívá po dobu delší než 30 dní. Tím se rozumí nejen klasické televize, ale i mobilní telefony, tablety nebo počítače připojené k internetu, pokud jsou technicky způsobilé k příjmu televizního vysílání.
- Televizní poplatek se navyšuje na 150 Kč. Poplatek se i nadále hradí pouze jednou za domácnost, bez ohledu na počet jejích členů nebo vlastněných nemovitostí k rekreačním účelům.
Poplatek z přijímače slouží k financování vysílání veřejnoprávního média. Účelem TV poplatku je oddělit financování ze státního rozpočtu, aby Česká televize jako veřejnoprávní služba zůstala naprosto nezávislá.
TV poplatek je vybírán za celou domácnost, která vlastní televizní přijímač. Výše TV poplatku je 150 Kč měsíčně.
Výši TV poplatku neovlivňuje počet členů domácnosti ani počet televizních přijímačů. Např. trvalou adresu máte v Českých Budějovicích. Současně vlastníte chatu na Lipně. Televizní přijímač máte doma i na chatě. Poplatek však platíte pouze jednou.
Televizní poplatek má povinnost hradit každá domácnost, která vlastní, drží nebo déle než 30 dnů užívá televizní přijímač. Poplatek se platí i z počítače, notebooku nebo mobilního telefonu.
Televizním přijímačem je myšleno jakékoliv zařízení technicky způsobilého k individuálně volitelné reprodukci televizního vysílání, bez ohledu na způsob příjmu (dále jen „televizní přijímač“). Toto zařízení se považuje za televizní přijímač i v případě, že si je poplatník upraví k jinému účelu. Povinnost platby se na Vás vztahuje, i když televizní přijímač využíváte jen ke sledování komerčních platforem typu YouTube, Netflix nebo Apple TV, Amazon prime, HBO, atd.
Např. doma máte pouze chytré mobily, na kterých sledujete televizní vysílání. Povinnost platit poplatek máte i v tomto případě, jelikož na mobilním telefonu můžete sledovat individuálně volitelnou reprodukci televizního vysílání.
Přihlásit se můžete on-line. Jedná se o nejrychlejší a snadný způsob přihlášení. Přihlášku je možné zaslat e-mailem na adresu poplatky@ceskatelevize.cz, datovou schránkou na ID y7rjeuf nebo poštou na adresu Česká televize, Televizní poplatky, Na Hřebenech II 1132/4, 140 70, Praha 4 - Podolí.
Pokud preferujete platbu prostřednictvím služby SIPO České pošty, přihlaste se na kterékoliv pobočce České pošty.
Televizní poplatek můžete hradit trvalým příkazem ze své banky, platební kartou a metodami s ní spojenými (Apple Pay a Google Pay), expresním bankovním převodem nebo formou SIPO.
Číslo účtu televizních poplatků ČT je 8029-1800060583 / 0300. Variabilní symbol najdete v Účtu poplatníka po přihlášení.
Od 1. 5. 2025 je výše TV poplatku 150 Kč měsíčně za celou domácnost bez ohledu na počet vlastněných, držených nebo užívaných televizních přijímačů. Poplatek je splatný vždy k 15. dni daného měsíce. Frekvenci plateb je možné nastavit měsíčně, čtvrtletně, pololetně nebo ročně (platíte-li prostřednictvím SIPO, frekvence je pouze měsíčně). Četnost platby si můžete nastavit při přihlášení k TV poplatku nebo změnit v Účtu poplatníka po přihlášení.
Na tuto výzvu máte povinnost odpovědět do 30 dnů. Odpovědět na tuto výzvu můžete zde. Neodpovíte-li do 30 dnů, bude Česká televize, na základě zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích (§9 odst. 1) nucena předpokládat, že televizní poplatek platit máte, ale neplatíte ho. V tom případě vám hrozí přirážka a zpětná úhrada poplatků po dobu užívání televizního přijímače.
V případě potřeby nás kontaktujte na telefonu + 420 261 133 944 nebo emailu poplatky@ceskatelevize.cz.
Díky převodu na přímou platbu budete mít vše ohledně TV poplatku pod kontrolou např. díky přehledu o provedených platbách. Převod můžete provést přímo na našich stránkách nebo pomocí formuláře, který nám zašlete e-mailem na adresu poplatky@ceskatelevize.cz, datovou schránkou na ID y7rjeuf nebo poštou na adresu Česká televize, Televizní poplatky,Na Hřebenech II 1132/4, 140 70, Praha 4 - Podolí.
Ano, i v takovém případě musíte televizní poplatek hradit. Součástí Vaší platby TV poplatku není platba za satelitní nebo kabelovou televizi. Česká televize poskytuje signál svých programů všem kabelovým a satelitním operátorům zdarma.
Televizní poplatek dle Zákona č. 348/2005 Sb. platíte přímo České televizi za televizní přijímače bez ohledu, zda kanály a pořady ČT sledujete. Povinnost platit TV poplatek mají všechny domácnosti, které vlastní, drží nebo užívají televizní přijímač, kterým je i mobilní telefon nebo počítač, pokud jsou technicky způsobilé k individuálně volitelné reprodukci televizního vysílání, bez ohledu na způsob příjmu.
Pro změnu údajů se stačí zaregistrovat nebo přihlásit do Účet poplatníka. Pokud dojde k jakékoliv změně, např. v příjmení nebo trvalé adresy, dejte nám vědět co nejdříve, nejpozději však do 15 dnů ode dne, kdy uvedená skutečnost nastala.
Hradíte-li poplatek přímo na účet České televize, změnu můžete provést buď online zde na webu nebo prostřednictvím evidenčního formuláře. Změny u SIPO platby nahlaste na kterékoliv pobočce České pošty.
Při přestěhování je povinností poplatníka fyzické osoby (domácnosti) oznámit změnu adresy nebo evidenci odhlásit, na což se často zapomíná. Poplatek se vztahuje k vlastníkovi přijímače nikoli k adrese, na které je veden.
Hradíte-li poplatek přímo na účet České televize, změnu nebo odhlášku můžete provést prostřednictvím evidenčního formuláře. Změny nebo odhlášení u SIPO platby nahlaste na kterékoliv pobočce České pošty.
Domácnost vždy platí pouze jeden poplatek 150 Kč. Počet vlastněných nebo užívaných televizních přijímačů neovlivňuje výši plateb.
Ilustrační příklad: Trvalou adresu máte v Českých Budějovicích. Stále vlastníte chatu na Lipně. Televizní přijímač máte doma i na chatě. Poplatek však platí pouze jednou pro domácnost v Českých Budějovicích.
Ano, jelikož zákon specifikuje, že se platí za vlastnění, držení televizního přijímače nebo užívání po dobu nejméně 1 měsíce.